Hulp bij inloggen

In Mijn Essent en de Essent app regel je snel en eenvoudig al je energiezaken. Heb je nog geen account of lukt inloggen niet? Bekijk op deze pagina de mogelijke oorzaken en oplossingen.

Nog geen account?

  1. Maak binnen 1 minuut zelf een account aan. Je ontvangt daarna een e-mail.
  2. Activeer je account door op de link in de e-mail te klikken. Hier stel je ook een wachtwoord in.
  3. Ga naar Mijn Essent of download de Essent app.
  4. Log in met je e-mailadres en het wachtwoord dat je net hebt ingesteld.

Veelvoorkomende problemen bij inloggen

Heb je een account maar lukt het niet om in te loggen? We helpen je graag. Hieronder vind je veelvoorkomende problemen en oplossingen.
Geen zorgen. Maak makkelijk zelf een nieuw wachtwoord aan. 

Heeft dit antwoord je geholpen?

Het kan zijn dat de e-mail niet meteen in de inbox van je e-mailprogramma komt. Kijk daarom even in de map met ongewenste e-mails.

 

Heeft dit antwoord je geholpen?

Dit komt waarschijnlijk doordat je account nog niet geactiveerd is. Meteen na het aanmaken van je account ontvang je een e-mail. Daarin staat een link om je account te activeren. Klik op deze link en probeer nog een keer om in te loggen.

Heb je die e-mail niet gehad? Kijk dan even in je mailbox bij de map met ongewenste e-mails.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Gebruik de juiste inloggegevens

Om in te loggen in Mijn Essent of de Essent app heb je je e-mailadres en je wachtwoord nodig. Gebruik het e-mailadres waarmee je klant bent geworden en het wachtwoord dat je zelf hebt bedacht.  

Krijg je de melding dat je inloggegevens niet juist zijn en zie dit op je scherm: 'De combinatie van deze inloggegevens is niet juist. Probeer je het nog een keer?'. Klik op het oogje om te kijken wat je hebt getypt. Misschien heb je een typfout gemaakt. Of heb je per ongeluk hoofdletters gebruikt of een spatie geplaatst.

Wachtwoord vergeten?
Vraag een nieuw wachtwoord aan via onderstaande button.

Gebruik het e-mailadres waarmee je je contract hebt afgesloten. Dit is hetzelfde e-mailadres waarop je ook e-mails van ons ontvangt. 

Heeft dit antwoord je geholpen?

Misschien heb je een typfoutje gemaakt. Probeer nogmaals in te loggen en klik bij het invullen van je wachtwoord op het oogje. Hierdoor wordt het wachtwoord dat je typt zichtbaar. Controleer of je alles goed hebt gedaan en niet per ongeluk een hoofdletter of spatie hebt getypt.

Tip: Vul je inloggegevens handmatig in. Soms worden je e-mailadres en wachtwoord automatisch ingevuld, omdat je computer ze heeft opgeslagen. Het kan zijn dat deze gegevens niet (meer) kloppen.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Als je 5 keer het verkeerde wachtwoord intypt, wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Dit doen we voor de veiligheid. Als dit is gebeurd hoef je niks te doen. Na 24 uur kun je weer inloggen. Tot die tijd heeft het geen zin om het opnieuw te proberen. 

Heeft dit antwoord je geholpen?

Controleer je verbinding en updates

Om gebruik te maken van Mijn Essent of de Essent app heb je een internetverbinding nodig. Kijk voor de zekerheid of je verbonden bent met vast internet of wifi. Lukt het nog steeds niet om in te loggen? Probeer een van deze tips:

Verwijder je cookies en geschiedenis
Googel op ‘cookies verwijderen’ om te zien hoe je dit bij jouw browser doet. Start daarna de browser opnieuw en accepteer opnieuw de cookies op onze website. Zonder cookies kun je niet inloggen. 

Update je browser
Controleer of je de laatste versie van de browser gebruikt. Googel op ‘browser updaten’ om te zien welke versie je hebt en hoe je deze kunt updaten als dat nodig is. Start daarna je browser opnieuw. 

Heb je meerdere klantnummers en wil je inloggen met hetzelfde e-mailadres? Dat kan. We moeten dan wel eerst je klantnummers aan elkaar koppelen. Neem contact met ons op. Dan regelen we het voor je.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Lukt inloggen in Mijn Essent wel, maar in de Essent app niet? Probeer deze tips:

  • Open de App Store op je mobiel of tablet. Kijk of je de laatste versie van de app hebt. Zo niet, update dan de app. 
  • Controleer of je de laatste versie van het besturingssysteem (Android, iOS) hebt. Je vindt dit bij de algemene instellingen van je telefoon of tablet. Daar kun je ook updaten. 
  • Kijk voor de zekerheid of je toestel verbonden is met mobiel internet of wifi. 

Heeft dit antwoord je geholpen?

Vanaf nu kun je met tweestapsverificatie inloggen in Mijn Essent en de Essent app. Je logt dan in 2 stappen in. Dit is extra veilig. Wil je voortaan in 2 stappen inloggen? Dat werkt zo:

1. Download en activeer een authenticator app, zoals Microsoft Authenticator.
2. Ga in Mijn Essent naar ‘Persoonlijke gegevens’ en klik bij ‘Accountbeveiliging’ op ‘Wijzigen’.
3. Volg de stappen om de tweestapsverificatie in te stellen.

Gebruik je de Essent app? Kijk in de App Store of je de laatste versie hebt. Update de app als het nodig is. Het inloggen in 2 stappen werkt niet bij oudere versies.

Heeft dit antwoord je geholpen?

Ja, dat kan. Tot 3 maanden nadat je contract stopte kun je nog inloggen in Mijn Essent. Daarna kan dat niet meer.

Heeft dit antwoord je geholpen?