Elke maand betaal je een vast termijnbedrag. Dit is gebaseerd op de tarieven en je verwachte verbruik. Je werkelijke verbruik kan natuurlijk hoger of lager zijn. Termijnbedrag aanpassen? Dat kan heel makkelijk in Mijn Essent Zakelijk.
Over je energieverbruik betaal je belasting, zoals energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (ODE). Die betaal je via ons aan de overheid. Meer weten over de belastingen en speciale tarieven? We leggen het graag uit.
Heeft dit antwoord je geholpen?
De laatste twee kostenposten dragen wij direct af aan de overheid en aan de netbeheerder. Zij bepalen dan ook dit deel van je tarief.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je kiest zelf wat jij het makkelijkste vindt:
Je betaalt het makkelijkst via automatische incasso. Zo weet je zeker dat je op tijd bent en heb je er geen omkijken naar. Betaal je nog handmatig, stap dan over op automatische incasso. Regel het eenvoudig en snel in Mijn Essent Zakelijk.
Je ontvangt maandelijks een factuur. Hierop vind je terug wanneer het bedrag van je rekening afgeschreven wordt. Wil je de datum van afschrijving aan laten sluiten op je bedrijfsvoering? Pas dan zelf je betaaldatum aan in Mijn Essent Zakelijk:
Heeft dit antwoord je geholpen?
Dit kan op twee manieren:
Heeft dit antwoord je geholpen?
Dit klopt. Sinds september 2022 hebben we een nieuw rekeningnummer: NL15 BNPA 0227 7423 97. Klant bij ons? Dan heb je hierover een e-mail of een brief gehad.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Tikkie is een app waarmee je eenvoudig, simpel en snel via een SMS een rekening betaalt met iDEAL.
Hoe werkt betalen met Tikkie?
Hoe herken je een veilige Tikkie van Essent?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Soms kan het zakelijk even tegen zitten en is het lastig om in één keer je facturen te betalen. In dat geval biedt een betalingsregeling wellicht een uitkomst. Dan kun je de factuur in termijnen betalen. Je kunt een betalingsregeling treffen wanneer:
Als je aan bovenstaande voorwaarden voldoet, dan kies je eenvoudig zelf de betalingsregeling die bij je past in Mijn Essent Zakelijk. Volg hiervoor de volgende stappen:
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je hebt altijd minimaal 14 dagen om je factuur te betalen. Lukt dit een keer niet, kijk dan of je in aanmerking komt voor een betalingsregeling of uitstel. Het kan gebeuren dat je een keer niet op tijd betaalt. We leggen je uit hoe ons incassoproces werkt.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je vindt je betaaloverzicht met al je betaalde en openstaande facturen in Mijn Essent Zakelijk. Lekker overzichtelijk.
Elk jaar ontvang je je jaarrekening. Hierop staat een overzicht van je verbruik en de kosten van het afgelopen jaar. En ook of je nog moet bijbetalen of iets van ons terugkrijgt. Bijvoorbeeld als je termijnbedrag hoger of lager was dan je werkelijke verbruik.
In Mijn Essent Zakelijk zie je wanneer je je nieuwe jaarrekening krijgt.
Geld terug krijgen
Je krijgt geld terug als je verbruik lager was dan verwacht. Je betaalde dan elke maand een te hoog termijnbedrag. Mogelijke oorzaken:
Bijbetalen
Was je verbruik hoger dan verwacht, dan heb je een te laag termijnbedrag betaald en moet je bijbetalen. Mogelijke oorzaken:
Heeft dit antwoord je geholpen?
In je Energierapport zie je precies hoeveel je de afgelopen maand hebt verbruikt en wat je verwachte jaarverbruik is. Je ziet ook je verbruik in dezelfde maand een jaar geleden. Handig, want zo heb je altijd goed inzicht in je verbruik.
Met het Energierapport kun je:
Iedereen met een slimme meter ontvangt elke maand het Energierapport per e-mail.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Zakelijke klanten kunnen ons bereiken op ondernemersdesk@essent.nl. Je ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie.
Ben je geen zakelijke klant? Neem dan op een andere manier contact met ons op.
We zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur.
Je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten.