Gegevens aanpassen

In Mijn Essent Zakelijk pas je makkelijk je gegevens aan. Zoals je producten, betaalwijze, factuuradres of termijnbedrag.

Verhuizing doorgeven

Gaat je bedrijf verhuizen? Dan verhuist het energiecontract gewoon mee. Geef je verhuizing wel even aan ons door. Dat kan makkelijk online.

Extra adres aanmelden

Nog een pand erbij? Bel ons op 0900 - 1466. Dan regelen wij een extra contract voor je nieuwe pand.

Contract verlengen

Wil je je contract verlengen? Kijk in Mijn Essent Zakelijk of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven met je huidige contract en verleng je contract als dat gunstig is.

Vergelijk je contract met de ContractCheck

Telefonisch contact

Zeker weten dat je nog goed zit met je contract? Je weet het snel met de gratis ContractCheck. Bel:

0900 - 1466

Openingstijden: maandag t/m vrijdag 09.00 - 18.00 uur

Voordelen ContractCheck

  • Snel en persoonlijk advies op maat
  • Binnen 5 minuten geregeld
  • Altijd de beste aanbieding

Contract opzeggen

Wil je een contract opzeggen omdat je een pand sluit, als je bedrijf stopt of bij overlijden? Bel dan naar 0900 1466.
Stap je over naar een andere energieleverancier? Dan hoef je daar zelf niets voor te doen. Wij regelen de overstap samen met je nieuwe leverancier.

Opzeggen en opzegboete

Bij de meeste energieleveranciers betaal je een opzegboete als je je contract opzegt voor het einde van de looptijd. Ook bij ons. Er zijn vanaf 1 juni 2023 nieuwe regels voor de opzegboete. De hoogte van de opzegboete hangt af van:  

  • de hoeveelheid energie die je nog zou afnemen 
  • het prijsverschil tussen jouw contract en een nieuw vergelijkbaar contract  

Hoe berekenen we de nieuwe opzegboete?

Om je boete te berekenen, beantwoorden we de volgende vragen:  

  • Wat is je verwachte jaarverbruik? Je netbeheerder stelt dit vast.  
  • Hoeveel zou je op basis daarvan nog verbruiken tot het einde van je contract (overgebleven verbruik)?  
  • Wat kost je overgebleven verbruik met jouw contract?  
  • Wat kost je overgebleven verbruik met een nieuw vergelijkbaar contract?  

Het verschil tussen deze 2 bedragen is je opzegboete.  

Voorbeeld voor stroom:  

  • Vastgesteld jaarverbruik: 2.900 kWh stroom 
  • Overgebleven verbruik: 2.800 kWh 
  • Kosten overgebleven verbruik jouw contract: 2.800 kWh x € 0,40 = € 1.120 
  • Kosten overgebleven verbruik vergelijkbaar contract: 2.800 kWh x € 0,30 = € 840 

Je boete: € 1.120 - € 840 = € 280. 

Bereken je opzegboete 

Heb je een vast contract bij ons? In Mijn Essent Zakelijk bereken je direct welke boete je betaalt als je dit contract op een bepaalde datum opzegt.  

Kom je er niet uit?

E-mail ons

Zakelijke klanten kunnen ons bereiken op ondernemersdesk@essent.nl. Je ontvangt binnen 5 werkdagen een reactie. 

Ben je geen zakelijke klant? Neem dan op een andere manier contact met ons op.

Bel ons

We zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur.

Je betaalt alleen je gebruikelijke belkosten.

Op nieuwjaarsdag (1 januari) zijn we gesloten.  

Bel met 0900 - 1466