Alles over je meterstanden
Meterstanden doorgeven
Je krijgt een verzoek om je meterstanden door te geven als:
- we je jaar- of eindrekening opmaken
- je een nieuwe klant bij ons bent
- je verhuist
- je tarieven wijzigen
- het niet lukt om je slimme meter automatisch af te lezen
Geef je meterstanden eenvoudig door via de knop hieronder.

In 3 simpele stappen:
Je ontvangt een e-mail of brief. We sturen je een verzoek om je meterstanden door te geven.
Je leest je meterstanden af. Hoe je de meterstanden afleest, hangt af van welke meter je hebt. Er bestaan analoge en digitale elektriciteitsmeters. En er zijn verschillen in telwerken.
Je geeft de meterstanden aan ons door. Dit doe je eenvoudig online via de button hieronder.
Veelgestelde vragen over meterstanden doorgeven
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het klinkt inderdaad tegenstrijdig, omdat de meeste slimme meters de meterstanden automatisch doorsturen. Dat gaat soms mis en als het ons 7 dagen achter elkaar niet gelukt is om via je slimme meter je meterstanden uit te lezen, dan vragen we je zelf even de meterstanden door te geven.
Waarom het soms niet lukt:
- Er is een technisch probleem. Neem contact op met je netbeheerder.
- Je hebt net een nieuwe meter. De volgende keer lukt het automatisch uitlezen waarschijnlijk wel.
- Je slimme meter staat administratief op 'uit'. Neem contact op met je netbeheerder.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je hoeft je meterstanden alleen door te geven als we daarom gevraagd hebben. Bijvoorbeeld voor je jaar- of eindrekening, omdat je een nieuwe klant bent of vanwege een verhuizing.
Je geeft je meterstanden eenvoudig aan ons door via Mijn Essent.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heb je al bericht ontvangen? Je geeft je meterstanden eenvoudig aan ons door via Mijn Essent.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?