Meldregeling

Essent doet zaken op een eerlijke en betrouwbare manier, in overeenstemming met wet- en regelgeving. Toch kan het gebeuren dat je geconfronteerd wordt met een ongewenste situatie. Als dat het geval is, vinden wij het belangrijk dat je op een duidelijke en veilige manier melding kunt doen bij vermoedens van een integriteitsschending, misstand, fraude, schending van mensenrechten of milieuwetgeving bij of door Essent.

Klanten

Klanten dienen met een klacht of vraag contact op te nemen met de klantenservice.

Wie kan melden?

Onze meldregeling is alleen bedoeld voor personen die in het kader van hun werkzaamheden met Essent te maken hebben (gehad) en geconfronteerd worden met een ongewenste situatie.

Wat kan je melden?

Je kunt een melding doen bij vermoedens van een integriteitsschending, misstand, fraude, schending van mensenrechten of milieuwetgeving bij of door Essent. In de meldregeling vind je uitgebreide informatie over wat je kunt melden, de verschillende meldkanalen, wat er met je melding gebeurt en hoe je als melder wordt beschermd.

Meldkanalen

Je mag zelf kiezen hoe en waar je jouw melding doet. In de meldregeling worden alle meldkanalen genoemd.

Essent

Je kunt je melding doen via ons mailadres: speakup@essent.nl.
Mails van klanten die binnenkomen via dit mailadres, zullen niet in behandeling worden genomen. Klanten dienen contact op te nemen met de klantenservice.

E.ON SE

Melden kan ook bij het meldpunt van onze moedermaatschappij E.ON SE.

Whistleblower policy

Essent conducts business in a honest and reliable manner, in accordance with laws and internal regulations. Nevertheless, it may happen that you are faced with an undesirable situation. If that is the case, we believe it is important that you can report the situation in a safe manner.

Customers

Customers can contact Essent's customer service(in Dutch) with a complaint or question.

Who can report?

This policy is intended for every person who, in the course of their work, are or were faced with an undesirable situation.

What can you report?

In the Whistleblower policy you will find information about what you can report, the various reporting channels, what happens with your report and how you are protected as a Whistleblower.

Reporting channels

You choose whichever reporting channel suits you the most. All reporting channels are mentioned in the Whistleblower policy.

Essent

You can report via our email address: speakup@essent.nl.
Emails from customers received via this email address will not be processed. Customers should contact customer service(in Dutch).

E.ON SE

You can also report to our parent company E.ON SE, at their Whistleblower channel.