Meldregeling
Essent doet zaken op een eerlijke en betrouwbare manier, in overeenstemming met wet- en regelgeving. Toch kan het gebeuren dat je geconfronteerd wordt met een ongewenste situatie. Als dat het geval is, vinden wij het belangrijk dat je op een duidelijke en veilige manier melding kunt doen bij vermoedens van een integriteitsschending, misstand, fraude, schending van mensenrechten of milieuwetgeving bij of door Essent.
Klanten
Klanten dienen met een klacht of vraag over onze producten of diensten contact op te nemen met de klantenservice.
Wie kan melden?
Onze meldregeling is alleen bedoeld voor alle (ex-) medewerkers van Essent N.V. en haar dochterondernemingen en andere personen die in aanraking komen met een integriteitsschending, misstand, fraude, schending van mensenrechten of milieuwetgeving bij of door Essent óf het vermoeden daarvan hebben.
Wat kan je melden?
Je kunt een melding doen bij vermoedens van een integriteitsschending, misstand, fraude, schending van mensenrechten of milieuwetgeving bij of door Essent. In de meldregeling vind je uitgebreide informatie over wat je kunt melden, de verschillende meldkanalen, wat er met je melding gebeurt en hoe je als melder wordt beschermd.
Meldkanalen
Je mag zelf kiezen hoe en waar je jouw melding doet. In de meldregeling worden alle meldkanalen genoemd.
Essent
Je kunt je melding doen via ons mailadres: speakup@essent.nl.
Mails van klanten met een klacht of vraag over onze producten of diensten die binnenkomen via dit mailadres, zullen niet in behandeling worden genomen. Klanten dienen contact op te nemen met de klantenservice.
E.ON SE
Melden kan ook bij het meldpunt van onze moedermaatschappij E.ON SE.
Whistleblower policy
Essent conducts business in a honest and reliable manner, in accordance with laws and internal regulations. Nevertheless, it may happen that you are faced with an undesirable situation. If that is the case, we believe it is important that you can report the situation in a safe manner.
Customers
Customers can contact Essent's customer service (in Dutch) with a complaint or question about our products or services.
Who can report?
This policy is intended for or all (former) employees of Essent N.V. and its subsidiaries and other persons who are facing or suspecting an integrity violation, misconduct, fraud, violation of human rights or environmental legislation at or by Essent.
What can you report?
In the Whistleblower policy you will find information about what you can report, the various reporting channels, what happens with your report and how you are protected as a Whistleblower.
Reporting channels
You choose whichever reporting channel suits you the most. All reporting channels are mentioned in the Whistleblower policy.
Essent
You can report via our email address: speakup@essent.nl.
Emails from customers with a complaint or question about our products or services will not be processed. Customers should contact the customer service(in Dutch).
E.ON SE
You can also report to our parent company E.ON SE, at their Whistleblower channel.