Algemene Inkoopvoorwaarden
Click here for English version of General Procurement Conditions.
In principe doet Essent alleen zaken met leveranciers op contractbasis. Op deze manier is Essent samen met jou als leverancier in staat om een overeenkomst te sluiten waarin specifieke zaken, Maatschappelijk Verantwoord Inkopen en HSE en andere relevante condities zijn meegenomen. Indien dit niet mogelijk, onpraktisch of onwenselijk is (bijvoorbeeld voor relatief kleine aankopen) worden Algemene Inkoopvoorwaarden gebruikt.
Algemene goederen & diensten Essent
Algemene Inkoopvoorwaarden Essent (geldig vanaf 1 januari 2023)
Algemene Technische Inkoopvoorwaarden Essent (geldig vanaf 1 mei 2021 tot heden)
Algemene Technische Inkoopvoorwaarden EIS & Hydrogen v1.2
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Gedragscode leveranciers EON - NL
Factuuradressen
Verzenden van facturen
Er zijn 2 manieren om een factuur aan te bieden bij Essent, waarvan optie 2 alleen is toegestaan als u nog niet bent uitgenodigd voor het gebruik van SAP Business Network (optie 1).
1. Verzending via SAP Business Network (Ariba)
Het SAP Business Network (Ariba) e-facturatieplatform is nu het standaardproces voor het verzenden van facturen. U moet altijd het Ariba Network gebruiken voor facturering zodra u hierop aangemeld bent, andere methoden worden niet geaccepteerd. Indien u nog niet bent uitgenodigd om het Ariba Network te gebruiken, kunt u optie 2 gebruiken voor het verzenden van uw facturen.
Meer informatie over Ariba Network vindt u via deze link. Voor trainingen met betrekking tot facturatie via Ariba Network gebruikt u deze link.
Voor vragen omtrent factureren in Ariba Network kunt u contact opnemen met AribaEnquiries@eon.com.
2. Digitaal verzenden naar invoices_essent@eon.com
Om facturen via e-mail correct te kunnen verwerken zijn er een aantal belangrijke eisen waaraan moet worden voldaan:
- Slechts 1 factuur per e-mail aanbieden. Overige facturen worden door het systeem als bijlage opgeslagen en niet als factuur herkend.
- Alleen PDF-bestanden zijn toegestaan.
- Er kunnen alleen facturen worden aangeboden. Overige documenten (zoals herinneringen en aanmaningen) worden niet verwerkt en kunnen niet worden behandeld.
- Fysiek verstuurde facturen worden niet in behandeling genomen.
- Het vestigingsadres dient altijd op de factuur te worden vermeld.
Vestigingsadres:
<Naam Business Unit>
Willemsplein 4
5211 AK ’s-Hertogenbosch
Nederland
Facturatievragen, betalingsherinneringen en aanmaningen
Deze kunnen digitaal gestuurd worden aan ebscj.ap.nl@eon.com. Aangetekende post kan verstuurd worden aan:
<Naam Business Unit>
Willemsplein 4
5211 AK ’s-Hertogenbosch
Veelgestelde vragen
Er zijn meerdere redenen dat het op je factuur genoemde PO-nummer onjuist is. Bij alle genoemde redenen dien je contact op te nemen met degene die de goederen of diensten bij je heeft besteld:
- Het PO-nummer bestaat niet in onze administratie
- Het PO-nummer mist een positie
- Het PO-nummer is te lang
- Het PO-nummer is volledig uitgefactureerd en vol, je hebt meer gefactureerd dan er conform order is besteld
- Het PO-nummer hoort bij een andere leverancier
Voor vragen over SAP Business Network (Ariba) kun je contact opnemen met AribaEnquiries@eon.com.
Voor vragen over facturatie en betalingen kun je contact opnemen met ebscj.ap.nl@eon.com.
Het eerste inkooporder die je via email hebt ontvangen bevat een activatielink om je account te registreren. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met AribaEnquiries@eon.com.