Mijn contract
Startdatum aanpassen
Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Dan pas je makkelijk je startdatum aan in Mijn Essent. Neem contact met ons op als de levering morgen start. Dan helpen we je om dit snel te regelen.
Contract verlengen
Kijk in Mijn Essent of er een verlengaanbod met vaste prijzen klaarstaat. Vergelijk de tarieven met je huidige contract en verleng je contract als dat gunstig is.
Contract opzeggen
Einddatum contract
Ken je Thuisvoordeel al?

Veelgestelde vragen over het energiecontract
Heeft dit antwoord je geholpen?
De einddatum vind je op het energiecontract en in Mijn Essent.
Heb je een dynamisch contract? Dan is de looptijd van je contract altijd voor onbepaalde tijd. Je kunt je contract op ieder moment opzeggen of omzetten.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Loopt je contract met een vaste looptijd binnenkort af? Dan wordt dit automatisch omgezet in een flexibel contract met variabele tarieven. Voordat je contract afloopt, informeren we je over deze tarieven. Door de huidige inkoopprijzen zijn deze hoger dan je gewend bent.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ja, dat kan zeker!
Ligt de startdatum verder dan 1 dag in de toekomst? Dan pas je de startdatum eenvoudig zelf aan in Mijn Essent. Neem contact met ons op als je contract morgen start en je die datum wil aanpassen. Dan helpen we je om dit snel te regelen.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een extra adres aanmelden
- Meld een extra adres meteen aan bij het doorgeven van je verhuizing.
- Wil je om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Een extra product aanmelden
In Mijn Essent voeg je eenvoudig zelf stroom of gas toe aan je contract.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het kan gebeuren dat je je bedenkt. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Je klantnummer is een persoonlijk nummer dat bestaat uit 9 of 10 cijfers en begint met 10, (0)13, (0)15, 16 of (0)17.
Je vindt je klantnummer:
- in Mijn Essent
- in je contract
- op je jaarrekening
- in het betaaloverzicht van je bank
- in e-mails en brieven
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ja, dat kan in deze situaties:
- Bij een overlijden kan de partner het contract overnemen.
- Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding kunnen we de achternaam op het contract veranderen. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan.
- Als je btw op je zonnepanelen wil terugvragen en de naam van je partner op de factuur staat en die van jou op het energiecontract. Of andersom. We hebben een schriftelijke bevestiging nodig om dit aan te passen. Hierin moeten de naam, voorletters, geboortedatum en handtekening van de oude én de nieuwe contractant staan.
Neem contact met ons op. Dan helpen we je verder.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?