We lossen het voor je op
We begrijpen dat een storing aan je installatie heel vervelend is. Daarom lossen we deze zo snel mogelijk voor je op. Bekijk hieronder of er op dit moment een bekende storing is en hoe je ons bereikt om een melding te maken. Soms kun je een storing gemakkelijk zelf verhelpen. We helpen je hieronder op weg met een stappenplan.
Er zijn op dit moment geen storingen bekend.
Neem in het geval van een storing contact op met onze storingsdienst via 088 851 12 41.
Woon je in B’mine? Lees dan hieronder wat je het beste kunt doen.
Huurwoning
Neem eerst contact op met de technische dienst van de verhuurder MVGM om de oorzaak van de storing vast te stellen. Je bereikt deze telefonisch op 088 - 432 4100 en per e-mail via kcc.wonen@mvgm.nl.
Koopwoning
Neem contact op met onze storingsdienst via 088 851 12 41.
Bij Essent vinden we een betrouwbare levering van warmte heel belangrijk. Is er onverhoopt toch een storing? Dan heb je in sommige gevallen recht op compensatie.
Heb je een aansluiting van maximaal 100 kW en heb je langer dan 8 uur geen warmte door storing in ons netwerk? In sommige gevallen heb je recht op een compensatie.
We hoeven niet in alle gevallen een compensatievergoeding te betalen. We betalen geen compensatie uit als:
We sturen je een bericht als je compensatie krijgt. Hier hoef je zelf niets voor te doen. Volgens de Warmtewet zijn wij verplicht om de compensatie binnen zes maanden na de onderbreking uit te betalen. De Autoriteit Consument en Markt houdt toezicht op de storingsregistratie en uitbetaling van compensatie.
Heb je een aansluiting van maximaal 100 kW en vind je dat Essent langdurig niet voldoet aan het overeengekomen kwaliteitsniveau van levering? Dan vragen we je om dit schriftelijk te melden via het emailadres: warmte@essent.nl.
Is er nog steeds sprake van levering van verminderde kwaliteit?
Op basis van je melding starten we een onderzoek. Na afronding sturen we onze bevindingen per e-mail en hoor je of je een terugbetaling ontvangt.
Meer antwoorden vind je bij onze veelgestelde vragen. Heb je liever persoonlijk contact? Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur.
Klantenservice Warmte van Essent
E-mail: warmte@essent.nl
Of bel ons: 088 851 12 42
Wil je een storing melden of heb je een technische vraag? Bel dan 088 851 12 41.