Je vindt je nieuwe energiecontract in de bijlage van de welkomstmail. Hierin staan ook de tarieven.
Je contract van je huidige leverancier wordt automatisch opgezegd. Houd er wel rekening mee dat je huidige leverancier je nog een eindrekening kan sturen.
Jij (of je slimme meter) geeft de meterstanden aan ons door: Heb je een slimme meter, dan lezen we de meterstanden op afstand uit. Heb je geen slimme meter? Dan sturen we je binnenkort een verzoek om je meterstanden door te geven.
Vanaf de startdatum leveren we energie bij je. De startdatum vind je op je contract en in Mijn Essent. Vanaf dan krijg je stroom en/of gas van ons.
Regel je energiezaken in Mijn Essent of de app. Vanaf de startdatum regel je in Mijn Essent en de Essent VerbruiksManager+ app makkelijk zelf je energiezaken. Bekijk bijvoorbeeld je verbruik of pas je persoonlijke gegevens aan.
Vraagt je vorige leverancier een opzegboete, omdat je het contract eerder hebt opgezegd? Wij betalen deze boete helaas niet terug. Controleer daarom goed de einddatum van je huidige contract. Wil je geen boete betalen? Kijk dan of je de startdatum van je contract nog kunt aanpassen. Hiernaast leggen we uit hoe je dit doet.
Wil je je nieuwe contract later in laten gaan? Dan passen we de startdatum aan. Geen probleem.
Klant worden is heel simpel. Of je nu overstapt of je eerste contract afsluit. Wij regelen alles voor je.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Dat doen we bij deze situaties:
Heeft dit antwoord je geholpen?
Het kan gebeuren dat je je bedenkt. Daarom kun je bij ons je contract altijd annuleren binnen de bedenktijd van 14 dagen. Lees hier hoe het annuleren van je energiecontract werkt. Heb je vóór je annulering al wel energie van ons verbruikt? Dan betaal je alleen voor de geleverde energie.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Binnen 2 weken na het starten van de energielevering ontvang je de rekening van je eerste termijnbedrag. Je hebt 14 dagen de tijd om deze te betalen. Betaal je via automatische incasso? Dan zie je in Mijn Essent op welke datum we het termijnbedrag afschrijven.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bekijk ons beste aanbod voor alleen stroom afsluiten. Wil je alleen gas? Neem dan contact met ons op.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je je facturen op tijd hebt betaald, krijg je na 3 jaar je waarborgsom terug. Heb je toch een keer te laat betaald, dan verlengen we de termijn met een jaar.
Stap je binnen 3 jaar over naar een andere leverancier? Dan verrekenen we de waarborgsom met het saldo op je eindrekening. Als er nog een tegoed overblijft, betalen we dit binnen 2 weken na het opmaken van de eindrekening aan je uit.
Heeft dit antwoord je geholpen?