Online je gegevens wijzigen
Welke gegevens kan ik zelf wijzigen?
In Mijn Essent pas je deze gegevens eenvoudig zelf aan:
- Je contactgegevens: je telefoonnummer, e-mailadres en postadres.
- Je betaalgegevens: je rekeningnummer en de betaaldatum.
- Je e-mailvoorkeuren: welke e-mails je wel én niet van ons wil ontvangen.
- Je instellingen voor verbruik: de toestemming om je slimme meter uit te lezen.
Ga je verhuizen? Ook dit geef je eenvoudig door in Mijn Essent. Dan zorgen wij dat je energiecontract meeverhuist naar je nieuwe adres.
Je wachtwoord wijzigen
Je wachtwoord kun je zelf wijzigen in Mijn Essent. Log eerst in met het wachtwoord dat je nu gebruikt. Lees hier meer tips over inloggen.
Contract op een andere naam zetten
Wil je je contract op een andere naam zetten? Dat kan bij deze situaties:
- Bij een overlijden kan de partner het contract overnemen.
- Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding kunnen we de achternaam op het contract veranderen. Het contract moet dan al wel op jouw naam staan.
Neem contact met ons op. Dan regelen we het voor je.
Veelgestelde vragen over persoonlijke gegevens
Heeft dit antwoord je geholpen?
Een extra adres aanmelden
Meld een extra adres meteen aan bij het doorgeven van je verhuizing. Wil je om een andere reden een extra adres aanmelden? Neem contact met ons op. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Een extra product aanmelden
In Mijn Essent voeg je eenvoudig zelf stroom of gas toe aan je contract.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Deze gegevens wijzig je makkelijk zelf in Mijn Essent:
- je postadres
- je telefoonnummer
- je e-mailadres
- je rekeningnummer
- je betaalwijze
Wil je andere gegevens wijzigen, zoals de naam op het contract? Neem dan contact met ons op. Dan regelen we het voor je.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Bij je betaalgegevens in Mijn Essent wijzig je eenvoudig zelf je rekeningnummer.
Heeft dit antwoord je geholpen?
In Mijn Essent verander je makkelijk je betaalwijze van handmatig betalen naar automatische incasso.
Handig om te weten
- Heb je je laatste factuur net handmatig betaald en wil je overstappen naar automatische incasso? Wacht dan 3 werkdagen met het aanpassen van je betaalwijze. Zo voorkom je een dubbele betaling.
- Betaal je nu via automatische incasso en wil je overstappen naar handmatig betalen? Neem dan contact met ons op. En houd er rekening mee dat dit 2,42 euro per factuur kost.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Ja, dat kan in deze situaties:
- Bij een overlijden kan de partner het contract overnemen.
- Bij een naamsverandering door een huwelijk of echtscheiding kunnen we de achternaam op het contract veranderen. Het contract moet dan wel al op jouw naam staan.
Neem contact met ons op. Dan helpen we je verder.
Heeft dit antwoord je geholpen?
Als je klant bij ons bent, dan mogen we je telefonisch benaderen. Dat mogen we doen tot 3 jaar na afloop van je contract. Wil je dat niet (meer)? Neem dan contact met ons op.
Ben je geen klant bij ons of ben je al meer dan 3 jaar geen klant meer? Dan mag je alleen gebeld worden als je daar in het verleden expliciet toestemming voor hebt gegeven. Je kunt bij de partij die jou benadert navragen hoe en wanneer je daar toestemming voor hebt gegeven.
Deze regels staan in de Telecomwet. Deze wet vervangt sinds 1 juli 2021 het Bel-me-niet-register.
Heeft dit antwoord je geholpen?