Energieversnellers
Door digitalisering is aandacht voor menselijkheid in onze klantcommunicatie belangrijker dan ooit. Helder voor ogen hebben voor wie we het doen, helpt daar enorm bij. Wie zijn onze klanten? Celeste Scharrenberg Arcos, Service Designer, was één van de initiators van het Customer Experience Event bij Essent. Een evenement dat de klant letterlijk ín de organisatie bracht. Zodat medewerkers de Essent-klant nog beter leren kennen.
Volgens Celeste hebben medewerkers al een goede kennis van de beleving van de klant, maar is het altijd goed om via persoonlijk contact tot de kern te komen. En soms blijken aannames die je hebt dan niet helemaal correct: "Door in gesprek te gaan van mens tot mens en de waarom vraag te stellen kom je erachter wat de echte behoefte is. Zo houden bepaalde klanten onze Verbruiksmanager + goed in de gaten omdat ze hun CO2-uitstoot willen verminderen voor het milieu. Andere klanten doen dat omdat ze geld willen besparen. De redenen waarom ze geld willen besparen kunnen ook weer verschillen. Misschien zijn ze wel aan het sparen voor een bruiloft?"