Phishing is een vorm van internetfraude waarbij cybercriminelen proberen je persoonlijke gegevens te achterhalen. Via e-mail, Twitter, WhatsApp of sms stelen ze bijvoorbeeld je inlog- of betaalgegevens voor geld of identiteitsfraude.
Via een link in de nepmail sturen criminelen je door naar een valse website en laten je inloggen. Zo krijgen ze toegang tot je persoonlijke gegevens.
Dit zijn onze officiële e-mailadressen:
noreply@servicemail.essent.nl
noreply@essent.nl
email@essent.nl
actiemail@essent.nl
noreply@essentaanbod.nl
info@essent.nl
productmail@essent.nl
energieflits@essent.nl,
energievanvandaag@essent.nl
ondernemersnieuws@essent.nl
voorjou@energie.essent.nl
voorjou@energiezakelijk.essent.nl
overeenkomst@essentparticulier.nl
elektrischladen@essent.nl
mkb@essent-aanbieding.nl
[naam]@essentsales.nl
Jouw klantnummer staat erin als de e-mail gaat over jouw persoonlijke situatie.
Als het over een factuur gaat, dan staat de factuur ook in Mijn Essent en de Essent app.
Heb je een nepbericht ontvangen of twijfel je?
We horen regelmatig dat klanten onbewust of ongewild overstappen naar een andere leverancier. Dat gebeurt dan met misleidende verkoopmethoden en argumenten als: 'Je gaat maandelijks minder betalen', 'Je woont nu buiten Essent gebied' of 'Je krijgt veel voordeel op energietarieven'.
Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd. Met een e-mail of brief geef je dan bij die andere leverancier aan dat je je contract wilt annuleren. Na die annulering blijf je gewoon klant bij Essent. Je kunt ons ook altijd bellen voor een ContractCheck. Dan weet je zeker dat je goed zit. Bel gratis 0800 377 36 80 op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur.