Smart home-producten

Essent is per 1 februari 2020 gestopt met de Essent Shop. Je kunt dus geen nieuwe smart home-producten meer bij ons kopen. Maar natuurlijk helpen we je graag met vragen over je product of over garantie op je product.

Vragen over de werking van je product

Heb je vragen over jouw slimme thermostaat, slimme rookmelder of slimme verlichting? Je vindt de antwoorden op onderstaande websites.

Slimme thermostaten

Slimme rookmelders

Slimme verlichting

Garantie op je smart home-producten

Bij schade buiten je schuld kan je je beroepen op de garantie. Binnen de wettelijke garantietermijn worden artikelen die buiten je schuld om defect zijn geraakt, omgeruild. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Kijk voor meer informatie op www.consuwijzer.nl/thema/garantie.

Vervangend product

Als je recht hebt op een vervangend product omdat het origineel buiten je schuld defect is geraakt, sturen wij het nieuwe product op zonder daarbij opnieuw verzendkosten in rekening te brengen. Wanneer er na testen geen defect wordt geconstateerd, worden de gemaakte verzendkosten niet vergoed en € 5 onderzoekskosten in rekening gebracht. Wil je een nieuw of ander product om een andere reden, dan kan het voorkomen dat je opnieuw verzendkosten moet betalen. Als je gebruik wilt maken van de garantie verzoeken wij je het volgende te doen:

Stuur de producten retour, met een volledig ingevuld retourformulier. Je betaalt geen verzendkosten.

Essent controleert binnen 5 werkdagen na ontvangst of het product defect is en onderzoekt de oorzaak van het defect.

Is het product werkelijk defect geraakt buiten je schuld, dan wordt het product omgeruild voor een nieuw exemplaar. Na het verstrijken van de zichttermijn worden producten alleen nog omgeruild als de retourzending aan bovenstaande criteria voldoet. Als het niet mogelijk is om een vervangend product te leveren, wordt (een deel van) het aankoopbedrag vergoed.